فریاد خاموش معیوبین و معلولین افغان
انجیلا هدایت انجیلا هدایت

خودم معیوب میباشم و میدانم معیوب بودن یعنی چی. من با وجود معیوبیتم کاملاً مستقل هستم، اما هستند معیوبینی که واقعاً و بدون شک سخت به کمک ضرورت دارند. من از دل و جان میخواهم آنهارا کمک کنم، ولی متاسفانه دستهایم بسته شده است. بیاید به کمک هموطنان سخت ستمدیده و خاموش خود بشتابیم. بیاید به عوض موسیقی، فقط هر روز برای چند لحظه از خاموشان هنرپیشه یاد کنیم. بیاید باهم صدای فریاد ولی خاموش را به گوش دیگران برسانیم. وظیفه همه است..

بیاید از سهیلا نابینا ۳ با طفل یتیم اش یاد کنیم که خودش به تنهای بازار میرود . هیچ کسی اورا تا حالا کمک نکرده است. و از این مثالها در افغانستان نهایت زیاد است، ولی ....

 

هوطنان عزیزم،

من با وجود جستجوی زیاد نتوانستم یک ویب سایت برای معیوبین و معلولین پیدا کنم. به قول وزارت کار و امور اجتماعی، معنیت معیوبین و معلولین تا حالا ویب سایت برای آنها تهیه نشده است.

 

من ميخواهم با ايجاد اين وب سايت با كمك خداوند و شما عزیزان، فرياد خاموش ﺁﻦ هموطنان معيوب و معلول كشوررا به صدا در آورم كه نه تنها مثل من معيوب متولد شدند، بلکه بخاطر دفاع از خاك وطن، دفاع از سرحدات آن، بخاطر امنيت ما عضو و حتى اعضا ى بدن خويشرا از دست دادند.

 

انجیلا هاشم هدایت از کابل

 

 

 

معیوبین و معلولین ﻋﺯﻴﺯ افغان،

 

من با وجود جستجوی زیاد نتوانستم یک ویب سایت برای معیوبین و معلولین پیدا کنم. به قول وزارت کار و امور اجتماعی، معنیت معیوبین و معلولین تا حالا ویب سایت برای آنها تهیه نشده است.

 

من ميخواهم با ايجاد اين وب سايت با كمك خداوند و شما عزیزان، فرياد خاموش ﺁﻦ هموطنان معيوب و معلول كشوررا به صدا در آورم كه نه تنها مثل من معيوب متولد شدند، بلکه بخاطر دفاع از خاك وطن، دفاع از سرحدات آن، بخاطر امنيت ما عضو و حتى اعضا ى بدن خويشرا از دست دادند. من  ميخواهم  فرياد ﺁﻦ عده مردم بىﮔﻨﺍﻩ وطن را بلند كنم كه به اثر مينها ﭙﻨﻫﺍﻨﻰ رو ى  سركها، و راكتها، بمبها پرتاب شده دشمنان داخلى و خارجى محيوب و محلو ل شدند. بيايد از شاعران ونوسينده گان نابينا، نقاشان برجسته بدون دست، ورزشكاران معيوب و معلول ودﻴﮕرقهرمانان فراموش شده  کشورخود ياد كنيم.

 

این وب سایت خود شماست. من ﻨﻤﻴﺪﺍﻨﻢ  ﺁﻴﺍ این وب سایت ﺮﺍ ﻤﻗﺍﻤﺍﺖ ﺮﻫﺒﺮﻯ، سازمانها وانجمنها خيريه كشورها خارجى كه از ملياردها دالر كمك به افغانستان  فرياد ميكنند ﻮ ﺒﺨﺼﻮﺺ ﻤﺮﺍﺠﻊ محیوبین و محلولین ﺨﻮﺍﻫﺪ ﺨﻮﺍﻨﺪﻦ ﻮ ﻴﺍ ﻨﻪ،  ﺁﻴﺍ ﺑﻪ ﻤﺷﻜﻼﺖ ﺷﻤﺍ ﺮﺴﻴﺪﻩﮔﻰ ﺨﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ ﻮ ﻴﺍ ﻨﻪ،  ﺍﻤﺍ ﺨﻭﺐ ﻤﻴﺪﺍﻨﻢ ﻜﻪ ﻤﺍ ﺻﺪﺍ خودﺮﺍ ﺑﻠﻨﺪ ﻜﻨﻴﻡ، ﺍﺯ ﺤﻘﻭﻖ ﺨﻮﻴﺶ ﺪﻔﺍﻉ ﻨﻤﺍﻴﻡ، ﻤﺷﻜﻼﺖ خودﺮﺍ ﺒﮕﻭﻴﻡ ﻭ ﻴﻜﺪﻴﮕﺮ ﺮﺍﺮﻫﻨﻤﺍﻴﻰ ﻨﻤﺍﻴﻡ.  شما میتوانید با پشنهادات،  معرفی محیوبین و محلولین، فرستادن عکسها و وغیره در بهتر شدن این وب سایت من را افتخار ببخشید و قبلاً از تان سپاسگذارم.

 

ﺁﺪﺮﺱ  ﺍﻨﺘﺮﻨﺖ:

 

http://www.enjela.blogfa.com

 

 

ﭙﺴﺖ  ﺍﻠﻜﺘﺮﻭﻨﻴﻜﻰ ﻨﻭﻴﺴﻨﺪﻩ:

 

Afg.handicappeople@yahoo.com

 

 

ﭙﺴﺖ  ﺍﻠﻜﺘﺮﻭﻨﻴﻜﻰ ﺷﺨﺼﻰ ﻨﻭﻴﺴﻨﺪﻩ:

        enhashim@live.de

 

  ما معيوب هستیم و نا افغان نیستیم

بنده خدا هستیم و نا انسان نیستیم         

راضی به رضا حق هستیم و هر چه او خواهد               

 حق داریم در جامعه و بار دوش افغانستان نیستیم

 

کابل 1389/04/15

 


July 7th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها